Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε χθες 1 Ιουλίου, στη Διώρυγα της Κορίνθου για να κάνει αυτοψία στα έργα που εκτελούνται.
Ο πρωθυπουργός τον Απρίλιο του 2021 είχε ξαναεπισκεφθεί τη Διώρυγα της Κορίνθου, η οποία ήταν κλειστή λόγω κατολισθήσεων, προκειμένου να ενημερωθεί για το σχέδιο αποκατάστασης που βρισκόταν σε εξέλιξη. Ο ίδιος σε δήλωση του ανέφερε: «Μετά από πάρα πολλά χρόνια γίνεται μία ουσιαστική παρέμβαση στη διώρυγα, ύψους 9 εκατομμυρίων».
Νέα αυτοψία Μητσοτάκη
Επίσκεψη στη Διώρυγα της Κορίνθου, όπου εκτελούνται έργα αποκατάστασης, πραγματοποίησε το απόγευμα της Παρασκευής 1 Ιουλίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Έχει γίνει μια σπουδαία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους»
Ο Πρωθυπουργός είχε τη δυνατότητα να διασχίσει με πλωτό μέσο τη Διώρυγα προκειμένου να ενημερωθεί για τα έργα αποκατάστασης που εκτελούνται, τα οποία παραδίδονται προσωρινά τη Δευτέρα 4 Ιουλίου, καθώς ολοκληρώνεται η 1η φάση των παρεμβάσεων μετά τις μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που σημειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021.
Δηλώσεις Πρωθυπουργού
«Έχει γίνει μια σπουδαία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους όσοι έχουν φέρει εις πέρας το πρώτο μέρος αυτής της πολύ σημαντικής παρέμβασης, σε ένα έργο-σύμβολο ταυτισμένο απόλυτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας. Πλην, όμως, εδώ και 130 χρόνια ουσιαστική παρέμβαση στην Διώρυγα της Κορίνθου δεν είχε γίνει. Αυτό κάνουμε τώρα, θα ανοίξει η Διώρυγα με απόλυτη ασφάλεια -όπως είχαμε δεσμευτεί- από τη Δευτέρα και για τους επόμενους τρεις μήνες, για να εξυπηρετήσει την καλοκαιρινή κίνηση. Θα ξανακλείσει από τις αρχές Οκτωβρίου για να γίνει η δεύτερη φάση της παρέμβασης. Του χρόνου το καλοκαίρι θα ανοίξει για τέσσερις μήνες ώστε να κερδίσουμε και τον Ιούνιο και το έργο θα ολοκληρωθεί μετά εντός του ‘23, ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε το επίμαχο κομμάτι όπου είχαμε και τις καταπτώσεις. Μια Διώρυγα η οποία θα είναι απολύτως ασφαλής και θωρακισμένη για πολλές δεκαετίες», ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε: «Ταυτόχρονα, θέλω να ενθαρρύνω όλους τους αρμόδιους και το Υπερταμείο να εργαστούμε για το πως μπορούμε να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο το οποίο, ήδη, δέχεται -όπως ξέρετε- πάρα πολλούς επισκέπτες, τι άλλες παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε και φυσικά να το συνδυάσουμε και με την ανάδειξη του πλούσιου αρχαιολογικού πλούτου ο οποίος υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή. Θα έπρεπε η Διώρυγα να μην είναι απλά ένα έργο το οποίο διευκολύνει την ναυσιπλοΐα, αλλά και από μόνη της να είναι ένας προορισμός επισκέψιμος ώστε να αναδείξει συνολικά το τουριστικό προϊόν της περιοχής», πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.
Το έργο
Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους είχε παραδοθεί η τελική μελέτη αποκατάστασης, με προϋπολογισμό 32 εκατομμύριων ευρώ, η οποία προέβλεπε τη διενέργεια εργασιών σε δύο φάσεις:
- Εργασίες αποφόρτισης των πρανών και καθαρισμό του καναλιού μέχρι τον φετινό Ιούλιο ώστε να λειτουργήσει η Διώρυγα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
- Λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών, οι οποίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022.
Αξιοσημείωτο είναι πως το χρονικό διάστημα της διακοπής των διελεύσεων διασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες του προσωπικού της εταιρείας, καθώς με την υποστήριξη του Υπερταμείου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή της καθώς και τραπεζικός δανεισμός.
Ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ενημέρωσε αναλυτικά τον Πρωθυπουργό για την πορεία των έργων, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ Χρήστου Παναγιωτόπουλου και του εργοταξιάρχη Νίκου Ασλανίδη αναφέροντας τα εξής: «Παρεμβήκαμε τη στιγμή που έπρεπε, τελειώσαμε τις μελέτες σε πραγματικά χρόνο ρεκόρ, σε ένα πολύ δύσκολο έργο. Κάναμε πολλές μελέτες και γεωλογικές και γεωτεχνικές και υδραυλικές και λιμενικές μελέτες που για να γίνουν σε άλλα διαστήματα θα χρειαζόταν χρόνια».