Η Γιώτα Τσιαμούρα είναι μία γυναίκα με δυναμισμό, αποφασιστικότητα, ικανή να ικανοποιήσει κάθε στόχο της. Έχοντας καλλιεργήσει τη σκέψη της, απέκτησε εφόδια τα οποία μπόρεσαν και μπορούν να στηρίξουν κάθε όραμα της στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και της προσφοράς. Αυτό γίνεται αντιληπτό όχι μόνο από τη μεγάλη γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει η επιχείρηση της, αλλά και από τη θέση της γενικότερα στην κοινωνία και τη δράση της ως αντιπρόεδρος της Ένωσης Κυριών Δράμας και ενεργό μέλος των φορέων: Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Εταιρείας Συμβούλων Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Ευρωπαϊκής Ένωσης γυναικών, WBG, ICC Hellas, ICC Women Business Initiative, Women on Top κ.α. Η προσφορά της σε συνδυασμό με τον χαρακτήρα της ήταν άλλωστε τα στοιχεία που οδήγησαν τον πρόεδρο της Ν.Δ. να την επιλέξει προσωπικά ο ίδιος ως υποψήφια βουλευτή της πόλης μας. Έκτοτε, ασχολείται και από αυτό το μετερίζι με την εκπαίδευση ως μέλος του τομέα Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και του τομέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Δια Βίου Μάθησης.
Πρόκειται για έναν άνθρωπο με έντονο το αίσθημα της ευθύνης. Αυτό την καθιστά ιδιαίτερη, και χαίρει του σεβασμού όχι μόνο των μαθητών της και των πελατών της, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας για την προσφορά της, τόσο στα πλαίσια της Δράμας αλλά και όλης της Ελλάδας.
Γιώτα βλέποντας κάποιος το βιογραφικό σου αντιλαμβάνεται την έντονη δράση σου. Μίλησε μας για εσένα.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην πόλη της Δράμας την οποία αγαπώ ιδιαίτερα. Μετά τις σπουδές μου επέλεξα να επιστρέψω, ώστε να φτιάξω έναν εκπαιδευτικό οργανισμό που να παρέχει τα πάντα στα παιδιά του νομού μας, προσφέροντάς τους τα εφόδια για να υλοποιήσουν τους στόχους τους και να μη στερούνται τίποτα σε σχέση με τα παιδιά των μεγάλων αστικών πόλεων. Για μένα η εκπαίδευση είναι κάτι παραπάνω από παροχή γνώσεων. Είναι ένα σύνολο πραγμάτων που διαμορφώνει τον χαρακτήρα και χτίζει την αυτοπεποίθησή.
“Για μένα η εκπαίδευση είναι κάτι παραπάνω από παροχή γνώσεων. Είναι ένα σύνολο πραγμάτων που διαμορφώνει τον χαρακτήρα και χτίζει την αυτοπεποίθησή.”
Μίλησε μας για τα εκπαιδευτικά σου εφόδια.
Είμαι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου με MSc στην Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων και MEd στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, ενώ έχω και επαγγελματική ειδίκευση στη Διοίκηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών από το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Ταυτόχρονα, είμαι σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας, πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ, εκπαιδεύτρια ΛΑΕΚ, μέντορας του WoT καθώς και εκπαιδεύτρια του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Τι σε ενέπνευσε ώστε να ασχοληθείς με το επιχειρείν, ιδρύοντας μία επιχείρηση που ασχολείται με την ιδιωτική εκπαίδευση;
Οι συνθήκες που επικρατούν αλλά και το τι χρειάζεται ο τόπος ήτανε δύο δυνάμεις που με οδήγησαν προς την κατεύθυνση αυτή. Στόχος μου είναι να προσφέρω τη δυνατότητα της επιμόρφωσης και της εκπαίδευσης στους Δραμινούς πολίτες, βοηθώντας τους ουσιαστικά και άμεσα.
Ποια είναι η ταυτότητα της επιχείρησής σου. Με ποια θέματα ασχολείται και τι προσφέρει;
Η επιχείρηση μου μετράει 20 χρόνια επιτυχημένης πορείας. Ξεκίνησε ως κέντρο ξένων γλωσσών με τις βασικές γλώσσες και στη συνέχεια προσθέσαμε ρωσικά, βουλγαρικά, τουρκικά και σουηδικά. Ως πιστοποιημένο ΚΔΒΜ ασχολούμαστε με προγράμματα Voucher, επαγγελματικές πιστοποιήσεις, πληροφορική, μοριοδοτούμενα σεμινάρια, προγράμματα Λαεκ, σπουδές ΙΕΚ, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ενώ παρέχουμε και συμβουλευτικές υπηρεσίες. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί κάποιος να ανατρέξει στην ιστοσελίδα μας «www.tsiamoura.gr».
“Στόχος μου είναι να προσφέρω τη δυνατότητα της επιμόρφωσης και της εκπαίδευσης στους Δραμινούς πολίτες, βοηθώντας τους ουσιαστικά και άμεσα.”
Πολλές από τις υπηρεσίες υλοποιούνται και εξ αποστάσεως. Η τηλεκατάρτιση προσφέρει την ίδια γνώση με την δια ζώσης παρακολούθηση;
Τα σύγχρονα μέσα και οι δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία ως εκπαιδευτικό εργαλείο, ανοίγουν νέους ορίζοντες στον κλάδο. Φυσικά η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από οποιασδήποτε μορφής τηλεκατάρτιση στις μικρότερες ηλικίες, όπου η συμμετοχή των παιδιών σε μια κοινωνική ομάδα με παρόμοιους μαθησιακούς στόχους αναπτύσσει μεταξύ άλλων και την άμιλλα μεταξύ τους. Σε μεγαλύτερες, όμως, ηλικίες όπου πλέον ο εκπαιδευόμενος έχει μάθει να αναζητά τη γνώση στη βιβλιογραφία, οι διάφορες μορφές τηλεκατάρτισης καθιστούν αποδοτικότερη την εκπαίδευση. Ο ρόλος του εκπαιδευτή σ’ αυτή την περίπτωση εστιάζει περισσότερο στην παροχή εκπαιδευτικών κατευθύνσεων παρά στην παραδοσιακή διδασκαλία ενός αντικειμένου. Η πρόοδος πλέον σε όλα τα επιστημονικά πεδία είναι ραγδαία και η τηλεκατάρτιση γίνεται το μέσο με το οποίο οι απόφοιτοι στη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας εξελίσσονται μαζί με την επιστήμη τους.
Η επιχείρησή σου συνεργάζεται και με άλλες επιχειρήσεις οργανισμούς ή φορείς;
Συνεργαζόμαστε με πανεπιστήμια της Κύπρου και της Βουλγαρίας, με τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας καθώς και με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Πλέον, συνεργαζόμαστε και με τα ΙΕΚ των Αθηνών, δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να σπουδάσουν σε οποιαδήποτε σχολή των ΙΕΚ επιθυμούν μένοντας στη Δράμα χωρίς τη φυσική τους παρουσία στην Αθήνα.
“Τα σύγχρονα μέσα και οι δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία ως εκπαιδευτικό εργαλείο, ανοίγουν νέους ορίζοντες στον κλάδο.”
Πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία ως εργαλείο σε σχέση με την κατάρτιση;
Η τεχνολογία είναι ένα βασικό εργαλείο για την επιχείρηση μας λόγω των δυνατοτήτων και ευκολιών που προσφέρει. Η επιχείρηση μου διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας υπολογιστές, κάμερες, τηλεοράσεις κοκ. Δώσαμε μεγάλη βαρύτητα στο θέμα, κι έτσι κάθε αίθουσα μας είναι εξοπλισμένη σαν στούντιο.
Ποια είναι η θέση σου απέναντι στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση σχετικά με το όριο βάσεων; Αυτό αποτελεί αφορμή ώστε να στραφούν οι ενδιαφερόμενοι προς την ιδιωτική εκπαίδευση;
Κατηγορηματικά όχι. Το νομοσχέδιο καλείται να δώσει λύση στο πρόβλημα της ανακολουθίας των αναγκών της αγοράς εργασίας και των παρεχόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στην ελληνική αγορά εργασίας υπάρχει έλλειψη ειδικοτήτων, ενώ η παραγωγή μεγάλου αριθμού πτυχιούχων σε ειδικότητες που δεν μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας συμβάλλει στο φαινόμενο της ενασχόλησης τους με επαγγέλματα άσχετα με τις σπουδές τους, καθώς και στη συμπίεση των αμοιβών τους λόγω της προσφοράς, με επακόλουθο μεγάλος αριθμός αποφοίτων του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου να αναζητά την επαγγελματική του σταδιοδρομία εκτός Ελλάδας. Δηλαδή, η επένδυση στην ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού που κάνει το ελληνικό κράτος -με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου- να τροφοδοτεί με επιστημονικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης σε οικονομίες χωρών οι οποίες ουδέποτε πλήρωσαν κάποιο κόστος για την εκπαίδευση αυτού του δυναμικού. Το νομοσχέδιο καλείται να εξορθολογήσει αυτές τις στρεβλώσεις, και να συμβάλει σε μια ποιοτικότερη εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ανάγκες. Η ιδιωτική εκπαίδευση πάντα είχε, έχει και θα έχει το ρόλο της σε μια ελεύθερη οικονομία, αλλά αυτό δεν αποτελεί παράγοντα επιρροής στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση. Η χάραξη πολιτικών και η μακροπρόθεσμη στοχοθεσία για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και συνεπακόλουθα για τις ανάγκες ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, είναι ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης και όχι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
“Όλα αυτά τα χρόνια πρωτοπορούμε και δεν ακολουθούμε.”
Γιατί κάποιος να προτιμήσει τη δική σου επιχείρηση τη στιγμή που βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλές ίδιες επιχειρήσεις;
Οι χώροι μας, ο τεχνολογικός εξοπλισμός μας, οι έμπειροι εκπαιδευτικοί μας, οι υπηρεσίες μας, το εξειδικευμένο προσωπικό μας και κυρίως η αγάπη μας για την εκπαίδευση μας ξεχωρίζουν. Όλα αυτά τα χρόνια πρωτοπορούμε και δεν ακολουθούμε, και υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε ώστε να προσφέρουμε υπηρεσίες αντάξιες των πολιτών αυτής της όμορφης αλλά και τόσο απομακρυσμένης από παντού πόλης μας.
Store | ΚΕ ΔΙ ΒΙ Μ Τσιαμούρα
City | Δράμα
Address | Κων/πόλεως 29
Contact | 25210 48480
Fb | ΚΕΚ Τσιαμουρα
Insta | kektsiamoura