Νέα έρευνα δείχνει πως οι online αγορές αποτελούν μια παγιωμένη καταναλωτική συνήθεια που ήρθε για να μείνει.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, που διεξήγαγε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και που υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατά την χρονική περίοδο 3-5 Ιουνίου 2023, καταγράφηκε ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης.
Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVID, και τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.
Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ερευνητική διαδικασία το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την υψηλότερο μέτρηση που έχει καταγραφεί το Δεκέμβριο του 2020 (61%) στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%), την τελευταία μέτρηση πριν ξεσπάσουν έκτακτες συνθήκες.
Αυτό σημαίνει λοιπόν πως τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Να σημειωθεί ότι τα ποσοστά αυτά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, όπου 9 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.