Νέες αποκαλύψεις από το ΙΕΛΚΑ σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών

Νέες αποκαλύψεις έρχονται από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών μετά την πανδημία.

 

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών με αντικείμενο την επιστημονική έρευνα για τα τρέχοντα και αναδυόμενα θέματα του λιανεμπορίου, φέρνει στο φως νέα στοιχεία σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

 

Αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτικού κοινού με τις μάρκες

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2022» καταγράφηκε μια αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτικού κοινού με τις μάρκες κατά την διάρκεια της πανδημίας. Πιο αναλυτικά, το 47% των καταναλωτών δήλωσαν ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις, ενώ το 56% των ερωτώμενων, από 41% πριν έναν χρόνο, αναφέρουν ότι έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν. Αυτή τους η απόφαση οφείλεται είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους, είτε γιατί επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους. Τέλος, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για brands που εμπιστεύονται.

 

Brands και προσδοκίες

Αλλαγή παρατηρήθηκε και στις προσδοκίες από τα brands. Οι καταναλωτές δεν απαιτούν πλέον μόνο προσιτή τιμή, καλή ποιότητα και εξυπηρέτηση, αλλά και μία ισχυρή ηθική υπόσταση που θα ακολουθεί τις κοινωνικές επιταγές, μέσα από τον ισχυρό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το 72% των ερωτώμενων πιστεύουν ότι τα brands πρέπει να συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας.
  • Το 69% θεωρούν ότι η συμπεριφορά μίας επιχείρησης είναι εξίσου σημαντική, όσο και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει.
  • Μόλις το 19%, έναντι 38% παγκοσμίως, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι μάρκες.

Συμπερασματικά προκύπτει το γεγονός πως οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι να γυρίσουν την πλάτη στα brands που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους, διακόπτοντας ή μειώνοντας τις αγορές τους, ή δημοσιοποιώντας το παράπονό τους.