Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία «NielsenIQ», κατά 1% μειωμένες φαίνεται πως ήταν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το μήνα Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους (2020).
Συγκεκριμένα, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίασαν μείωση στις πωλήσεις τους της τάξεως του 2,4%, το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην περιορισμένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των τροφίμων και ποτών (-2,9% σε αξία).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τον Δεκέμβριο όλο το σύνολο των εβδομάδων τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01) στην οποία παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων 5,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (28/12-03/01). Η εν λόγω κατάσταση αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.
Ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης της τάξεως του 14,9% παρατηρήθηκε στα προϊόντα Bazaar. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%, σε αντίθεση με τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα όπου παρουσίασαν μείωση πωλήσεων 0,9% στο σύνολο του μήνα.
Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών τα ζυμαρικά ξεχώρισαν, διότι τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 19,5% -υπερδιπλάσια από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους. Όσον αφορά την κατηγορία του τσαγιού & αφεψημάτων, αυτά είχαν πολύ καλή απόδοση τον μήνα Δεκέμβριο (αύξηση 9,8%), καταφέρνοντας να συγκρατήσουν την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).
Τέλος, βουτιά έκαναν στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης (όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά), καθώς φέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.